Inne, zadanie nr 568

ostatnie wiadomości | regulamin | LaTeX | upload grafiki

AutorZadanie / Rozwiązanie

manekin1998
postów: 1
2013-03-04 19:38:25

witam wszystkich potrzebuje pomocy chodzi o to że jutro poprawiam spr z matmy z całego półrocza chodze do 2 gim i chciałbym prosić o pomoc a mianowicie jak najszybciej obliczyc np 2 do potegi 13,jak wpisac okrąk na trujkącie i jak opisać trujkąt na okręgu co powiniemem wiedziec o stycznych siecznych dwusiecznych obliczanie jak długi jest okrąg i jego pole obliczenie wycinka kołowego i pierścienia sumy algebraiczne przekształcanie wzorów z góry dziękuje za pomoc


tumor
postów: 3461
2013-03-04 19:58:36

Licząc $2^13$ użyj potęg liczby 2, które znasz. Na przykład może wiesz, że $2^4=16$, bo to łatwo w głowie.
$2^13=2^4*2^4*2^4*2^1=16*16*16*2$
W ten sposób ograniczasz liczbę mnożeń. (Im szybciej liczysz w głowie, tym bardziej sobie tę liczbę mnożeń zmniejszasz)

---

Okrąg można
a) wpisać W trÓjkąt - środek okręgu to punkt przecięcia dwusiecznych kątów trójkąta
b) opisać NA trÓjkącie - środek okręgu to punkt przecięcia symetralnych boków trójkąta

Nie można "wpisać okrąk na trujkącie".

---

Styczna do okręgu jest prostopadła do promienia okręgu poprowadzonego w punkcie styczności. O stycznych, siecznych i dwusiecznych mówi wiele twierdzeń, wypada zajrzeć do zeszytu. Ale nie ma godziny 20, spokojnie możesz z nauką poczekać do 23.

---
Długość okręgu o promieniu r to $2\pi r$

Pole okręgu, czyli jego miara Jordana/Lebesque'a, wynosi 0.

Pole koła o promieniu r to $\pi r^2$

---

Wycinek kołowy będziesz mieć pewnie zadany przez kąt. Iloraz tego kąta i kąta pełnego jest równy ilorazowi pola wycinka i pola koła, a także ilorazowi długości łuku i długości okręgu.

---

Przekształcając wzory mnożymy obie strony przez dowolną liczbę (także zmienną czy wyrażenie algebraiczne) o wartości niezerowej albo dodajemy do obu stron dowolną liczbę (także zmienną czy wyrażenie algebraiczne). Możemy też obie strony potraktować jak argumenty dowolnej funkcji różnowartościowej (powyższe można rozumieć jak użycie niestałej funkcji liniowej).

---
Przepraszam za ten żart.

strony: 1

Prawo do pisania przysługuje tylko zarejestrowanym użytkownikom. Zaloguj się lub zarejestruj





gość logowanie

© 2014 Mariusz Śliwiński      mapa | o serwisie | kontakt | rss online: 88 Drukuj

matematyka » forum » gimnazjum » temat